Cel mai fericit om pe care il cunosc.

Martie 19, 2009

Te-ai uitat vreodata imprejur doar cu scopul de a observa oameni fericiti? Iti spun eu, nu ai sa ii gasesti asa, fiindca un om fericit se manifesta astfel incat sa iti dai seama din prima ca n-are nici o grija pe Pamant.

Cel mai fericit om pe care il cunosc eu lucreaza la mine la servici si este unul din subordonatii mei. Il cheama Ghita si sta la tara. E casatorit dar nevasta lui e plecata in Italia si nu prea stie multe de ea si fie vorba intre noi nici nu cred ca ii mai pasa. Cred ca se aplica vorba aia ca trebuie sa fii un pic nebun ca sa fii fericit, prin urmare si Ghita e un pic nebun, dar pe bune. In rest, un om ca toti ceilalti.

Intr-o zi il vad numarand niste bani in mana si il intreb mai mult in spirit de gluma „Cati ai acolo omule?”. Si imi zice : „20 de milioane dom’ inginer”. Am uitat sa precizez ca Ghita e angajat ca muncitor necalificat si are salariul lunar de 6-7 milioane? Ei, asa e. Fiind mai curios din fire, l-am chemat sus la mine sa vad ce si cum. Si l-am intrebat de unde are atatia bani. Si mi-a raspuns : „Dom’ inginer, ce nevoie sa am eu de bani? Mananc din bonurile de masa pe care le primesc lunar, dupa orele de program mai muncesc cu ziua pe la diferiti oameni, iar banii aia ii cheltuiesc ori la carciuma ori pe alimente. Nu am televizor, ca nu-mi place sa ma uit la el. Plus ca pot sa ma uit la televizor si la carciuma. Nu am telefon ca nu imi trebuieste. Nu am radio ca nu imi place”. In timp ce vorbea, normal, eu cascam ochii din ce in ce mai tare. Continua : „ma gandeam cu banii astia sa merg in Metro sa-mi iau pentru anotimpul rece vreo 3 geci, 2 perechi de bocanci, flanele,etc, sa vad poate imi trebuie mai multi”. Am ramas mut. Eu cu salariul mult mai mare si aveam 30 lei in buzunar si el flutura 2000 de lei in fata mea. I-am intrebat pe ceilalti care-l cunosc, ca deh, la tara toata lumea se stie si mi-au confirmat spusele lui. Ba chiar si faptul ca toti vecinii lui au datorii la el, ca le imprumuta de fiecare data cand au nevoie.

Omul e foarte relax. Canta mereu, daca ii dai un motiv. Un motiv este soneria de la telefonul meu. Un alt motiv e chiar si vantul care bate prin fierataniile statiei. Toata ziua zambitor, niciodata nu zice nu cand ii cer sau il rog ceva, foarte loial si foarte amabil. Ghita este cu adevarat un om fericit. Nu l-am vazut niciodata ingrijorat. Mai degraba ar canta ceva, imi zice el cand il intreb. Si acum va intreb si eu… ati vazut vreodata pe cineva cu adevarat fericit?

5 Răspunsuri to “Cel mai fericit om pe care il cunosc.”

  1. Dia_ Says:

    Unii zic ca fericirea e o stare de moment…am citit deunazi ceva care m-a impresionat. il atasez aici ” Am văzut odată cum pe străzile orasului, pe când termometrul arăta minus cinci grade, trecea o femeie îmbrăcată cu o rochie roşie decoltată adânc, cu ochii sticloşi. Am crezut că era beată şi m-am oferit s-o ajut, dar ea mi-a refuzat haina.Poate că în lumea ei era primăvară şi corpul îi era încălzit de dorinţa după cineva pe care-l aştepta. Chiar dacă acel cineva exista doar în delirul ei, avea şi ea dreptul să trăiască şi să moară după placul ei, nu crezi?Parea fericita.” E drept ca femeia despre care se vorbeste in propozitie pare mai degraba nebuna decat fericita,insa ma intreb: iti trebuie o doza de nebunie sa te simti fericit cu adevarat, pe deplin? si…stie cineva sa cuantifice „fericit cu adevarat”?

  2. eusiatat Says:

    dap. am vazut oameni fericiti. pe tine atunci cand te joci cu porcii bah:)…..grijile sunt pentru cei care spera. si cum speranta moare ultima la fel moare si grijile noastre.😉 relax. din toti cunoscutii mei tu esti cel mai fericit. mai nou ….eu sunt cel mai fericit😀. no. dar nu dispera ia sticla si bea :))))
    stiu ca esti un fan inrait al alcoolului da o sa vina si vremea ta. i have faith in you.

  3. kOoDoO Says:

    Ah, ce bine ma cunosti.🙂

  4. Myriam Says:

    Cred ca persoanele fericite ne inconjura peste tot doar ca noi suntem prea preocupati de noi insisi ca sa vedem ceea ce ne inconjoara.Si iarasi sunt ferm convinsa ca nu orasenii sunt cei mai fericiti,ci cei de la tara.Ei traiesc fara griji,nu stau blocati la semafoare si injura vreun sofer idiot,nici nu stau la o coada infernala ca sa isi plateasca taxele,ce sa mai vorbim de serviciul care parca nu se mai termina.Stiu din propie experienta pentru ca imi vad parintii,pentru ca locuiesc la tara si am vazut exemple graitoare la tot pasul.Un taran e fericit numai cu o bucata de pamant pe care sa o lucreze,cu o familie iubitoare si cu bani tocmai cat sa-i ajunga,ei nu au nevoie de modernism care sa le manance nervii si energia.Te mai miri ca cei mai longevivi oameni sunt la tara?!Ei,nu e nici o coincidenta


  5. […] un show aici la serviciu de si acuma rad in lacrimi…si sa va zic de ce. Mai tineti minte pe cel mai fericit om pe care-l cunosc? Eveniment international! Bai, deci a venit nevasta-sa din Italia. Bine, ea a venit de vreo […]


Lasă un răspuns

