Despre religie si cum o vad eu. Obiectiv.

Aprilie 28, 2009

Sunt un om care merge foarte rar la biserica. Nu, reformulez. Sunt un om care nu prea merge la biserica. Nu consider biserica un loc asa de sfant, unde sa meri si din respect sa faci 10 plecaciuni, 50 de cruci si sa pupi toate icoanele dinauntru pentru schimb de informatii genetice. Nu merg fiindca sincer nu imi place, e ceva extrem de plictisitor si daca vreau sa meditez la cele ceresti pot face asta foarte bine si cu castile pe urechi sau si mai bine undeva in aer liber.
Cred insa in ceva superior noua, oamenilor, iar legatura mea cu el este directa si nu are nevoie de intermediari. Nu vreau sa merg intr-un loc public pentru a-mi demonstra o anumita credinta pentru a fi acceptat, eu sunt omul care prefera intimitatea.
Mai nou exista o moda in care anumite fete bisericesti sau mari adepti ai religiei si-au tras un blog unde-mi insira si-mi impun diferite povete sau invataminte religioase, intr-un stil religios si exprimare religioasa. Intru slava voastra va spun acum ca blogurile dvs. ma plictisesc la maxim, nu ma ating cu nimic si campania asta mi se pare total inutila. Biserica are destula reclama pretutindeni, cine vrea sa se duca acolo se duce. Daca vreti sa corupeti cititorii ocazionali de pe net sa vina acolo, eu unul sunt si mai hotarat sa nu fac asta. Intra in panoul de control la blogul tau daca esti blogger si uita-te la posturi recente, ai sa vezi cel putin pe caresva cu user „LuminaCereasca” sau „SlavaTieDoamne” care a postat ceva.
In viziunea mea, biserica este o institutie corupta. Unde fiecare trage pentru el. Credinta e pusa pe locul doi in majoritatea locurilor, nu zic peste tot, am intalnit si niste preoti care intr-adevar ii pot numi preoti. S-a ajuns astfel incat sa faca atata publicitate de sa ma agate pe strada religia, ca si cum m-as duce eu sa agat femei in discoteca. (fapt care nu il fac, dar per exemplu merge). Ii mai vezi pe la usi cum vin si vor sa te cocleasca la o religie diferita si ma intreb prin perindarile lor, sa zicem din 10 mii de usi batute, deschise si coclite, cati au trecut cu adevarat la religia lor? Unul? Doi? Tot pe la usi vin si pentru bani, ca biserica are nevoie pentru constructie sau mai stiu eu ce. Nu frate, nu va dau nimic, nu folosesc acest serviciu, prin urmare de ce sa platesc?
Poate cand o sa imbatranesc o sa imi schimb putin parerile desi ma indoiesc tare. Cand vad diferite caractere, gen preotul de la tara de la mine care are peco, magazin si crasma in sat ma enervez. Are 2 fii, amandoi studenti la Teologie care cand vin prin weekend de acolo numai sex si discoteca au in cap. Asta asa, ca exemplu clar si concis. Mare lucru si cu astia de la teologie, trebuie sa-si gaseasca nevasta pentru a fi…nu stiu, hirotonisiti,pusi in post, nu stiu si umbla ca besmeticii dupa p… Cand intra la seminar, profesorii fac pariuri care se casatoreste primul si chestii.
Mai e nevoie sa zic de Inchizitie? De abuz de putere? De secretele ascunse ale bisericii? De interpretari diferite ale Bibliei? De contradictii in Biblie? De slujba de duminica dimineata care nu se mai termina? E singura mea zi libera, nu vreau sa ma trezesc tot dimineata.
Poate se trezeste vreunul sa comenteze p-aci si sa-mi dea povete bisericesti. Ca sincer nu ma intereseaza. Nu de altceva, dar iti consumi curentul si energia de pomana. Mai bine corupe pe altul mai ne-integru.

6 Răspunsuri to “Despre religie si cum o vad eu. Obiectiv.”

  1. ana-maria Says:

    deci aaaaa cum sa iti explic…;)

  2. kOoDoO Says:

    Explica-mi tot obiectiv. Ca la postul asta se potriveste.

  3. ana-maria Says:

    nu pot sa vorbesc decat la modul cel mai subiectiv cand vine vorba de religie, de fapt despre crestinism

  4. Mihnea Says:

    1. inchizitia provine de la catolcism; catolicsimul este o erezie cu acelasi statut in fata Bisericii Ortodoxe (oricare ar fi tara de bastina) ca orice alta secta;
    2. la o a doua citire, ce ti se pare obiectiv in ceea ce ai scris?
    3. e foarte cool sa fi impotriva dogmei-conservatorismului-traditiei istorice am observat; este o dovada de ignoranta sa iti asumi si apoi sa iti transmiti opinia despre un subiect ai carui esenta ti-e straina (and you know it); asta inseamna sa vb aprost si astfel adevarul ti se pare facil de aflat… pentru ca tu nu depui nici un efort; pentru ca tu crezi ca esti cel mai destept si nu ai nevoie de sfatuire din partea nimanui; iar daca informatiile cu privire la subiectul respectiv, oricare ar fi el, ti se culegi de la TV sau chiar de pe Wiki, pierzi foarte multe informatii valoroase ce ti se vor descoperi in carti; si daca te opresti la Zeitgeist fara sa vezi si Zeitgeist Refuted (orice subiect trebuie pentru a intelege ceva din el abordat atat din unghi pro cat si contra) te-au fraierit! :o) deci traiesti cu o opinie ce nu este conforma cu realitatea – te-ai mintit;
    4. exista un front de globalizare inclusiv vis-a-vis de credinta oamenilor; o masa de oameni se converteste formal sau informal la yoga, hindu, buddha, islam, talmud samd cititind istoria acestor popoare si religii; noi de ce nu facem acelasi lucru cu Ortodoxismul? macar din respectul pe care il purtam parintilor nostrii care s-au nascut cu aceasta fire; un alt lucru pe care l-am observat: credeam ca marinimie faptele de neexplicat ale membrilor din alte credinte dar ne este fara putinta sa credeam ca neaosi ai ortodoxismul au avut har si putere care depasesc puterea noastra de a intelege;
    5. sunt de acord cu tine ca B.O.R reprezinta o institutie laica si ecumenica; de ce? 60 de ani de comunism + influenta masoneriei = let’s fuck the beliefs! si au reusit din pacate🙂
    6. ma bucur tare mult ca poti sa te gandesti la cele ceresti – Dumnezeu, Iad (si daca crezi in cele ceresti si sa nu iti inchipui ca iti poti imagina cum judeca Dumnezeu oamenii), Rai – la tine in camera, in masina, cu castila pe urechi, in discoteca😛 oriunde vrei tu.. dar cum poti sa ignori 2000 de ani de civilizatie doar pentru ca putem comunica instant-mobile si ca de cativa ani avem Ipod?!

    Cele mai calde ganduri,

    Mihnea

  5. kOoDoO Says:

    @Mihnea – in primul rand, multumesc pentru comentariu. Poate ca ar fi fost mai potrivit un titlu gen „despre biserica si cum o vad eu”.
    Ca raspuns la afirmatiile tale :
    1. Erezie sau nu, e asociata bisericii. Fete bisericesti, daca le putem numi astfel, au judecat si decapitat/ars. Si de ce sa nu recunoastem, judecata era mai mult de fatada.
    2. Clar. Pur si simplu am expus parerea MEA legata de acest subiect. Ti se pare ca am vorbit subiectiv oriunde si nu cu capul?
    3. Nu vreau sa ma consider cool prin prisma faptului ca sunt impotriva dogmei religioase de pana acum. Iubesc istoria, cu toate defectele ei. Nu inteleg de ce ai afirmat ca esenta subiectului imi este straina, din nou iti spun : este vorba de experienta mea. Crede-ma, am fost impins de la spate de atatea ori sa merg acolo, sa ii mai acord o sansa si asa mai departe, insa mereu acelasi rezultat s-a ivit. Pui prea mult accent pe istorie, cand noi de fapt traim in lumea de azi si lumea de azi am descris-o mai sus. Ce importanta are faptul ca ma documentez, cand ceea ce vede si simte individul astazi e cum am scris?
    4. Total de acord cu tine. Dar alte religii fascineaza prin cultura/radacinile lor. Sau prin diferite practici. Ortodoxismul prin ce? Nu ma intelege gresit, dar sincer nu vreau sa stau 2 ore la biserica la fiecare slujba sa aud aceleasi cuvinte rostite la infinit. Ortodoxismul cred ca nu atrage cu nimic.
    5. Ma bucur.
    6. Nu inteleg referinta ta la istorie aici. Sau ce ai vrut sa spui.

    @ana-maria : imi pare rau sa aud asta, dar pot accepta si ceva subiectiv.
    Numai urari de bine la voi.

  6. Un chitarist anonim Says:

    Gsk,citeste versurile la Pantera-Heresy…:>..Erezie ,chestii dinastea:))


Lasă un răspuns

