Gand

Octombrie 19, 2009

Mno, hai sa va mai retin un pic cu subiectele mele banale si mediocre, discutate si rasdiscutate sub forma altor cuvinte, pronuntate mai simplist si fara culoare, asa, cum bine ghiciti, fac si eu si voi. Sa arunci cuvinte inspre oameni e usor, e mai usor si decat sa le gandesti. De aia e preferabil sa vorbesti incontinuu de fata cu cineva cand nu mai aveti nimic de spus interesant? Mai degraba spui o fraza formata dintr-o injuratura strans urmata de o interjectie si apoi taci. Daca e inteligenta, o voi aprecia. N-are nici un sens tot ceea ce am spus, nu-i asa? E bine. Am inceput cu dreptul. Hai sa facem o incercare.
In ultima vreme sufar de sindromul far’de’chef. Pe bune de nu se deruleaza zilele intr-un ritm agale, in care singura mea functie e cea de parazit. Parazitez buzunarele de bani, pachetul de tigari, berea de sticla, mediul inconjurator cu vorbe, linistea cu rasete, buna dispozitie cu plictiseala genetica, urechile cu muzica si casa cu prezenta mea. Azi e prima seara timp de o luna jumate,cred, in care nu am iesit nicaieri. Si nu-i bai, e doar mai mult timp petrecut cu mine, ceea ce e bine. Am pus de un film. Am facut niste popcorn. Am ras cu sora-mea.
In preajma mea, aceeasi suita de stari difuze, puternic influentate de ceea ce ascult in casti. Intru in lumea descrisa cu o totala supunere. Gravity of love, descrisa de un cer intunecat si plin de fulgere in timp ce corul isi canta partitura de undeva de pe un vas prins de valuri imense, iar vocea principala e deja pierduta pe undeva prin adancuri. Apoi urmeaza niste salve de tun combinate cu sunete disperate ale celor sfartecati, in timp ce din goarna de alarma se aude vocea ei, calma si linistitoare, prevestind sfarsitul lor, al tuturor, impacata cu ideea, acceptand adevarul si fredonand incet Battleship Grey. Oda adusa de ea iubirii neimpartasite, viziunea ei asupra faptelor, incapabilitatea de a percepe evidentul, cu fundalul intesat de metal incovoiat de sunete disperate. Si corul inca mai canta. Si ploaia inca mai uda. Si fulgerul inca mai brazdeaza. Si se ridica, auzindu-i vocea. Respira adanc, ca si cum ar fi fost adormit mult prea mult, dar e ceva diferit. Nu e respiratia lui. E respiratia unui animal trezit din mitologic, o bestie ce isi priveste regatul de cadavre si se simte in mediul sau natural in timp ce gramada se mareste. Breathe. I’m the ruler of my world. Trezit cu un singur scop, creat pentru un singur lucru. In timp ce distruge tot ce e in juru-i, dusman sau prieten, lucru sau fiinta, nu poate gandi decat un singur gand. Acel gand. Puterea-i curge continuu prin tot ce inseamna fizic, deciziile sunt cantarite in cel mai scurt timp posibil. Cu sprancenele incruntate, licarire de criminal in ochi si muschii incordati la maxim nenoroceste absolut tot ce-i apare in cale. Diesel Power. In timp ce pumnul trece prin pieptul cuiva cu singurul scop de a-i scurta cat mai rapid chinul, sabia din cealalta mana deja a retezat doua gaturi cu repeziciunea necesara unui clipit. In mainile sale, orice obiect pare mai fragil decat e o floare calcata in picioare. Nu are unde sa-si descarce toata energia, asa ca o elibereaza printr-un raget care face carena vasului sa tremure sub vibratie. Trebuie sa ajunga sus, la ea, ea, cea care ii bucura auzul de undeva. Incet, incet se detensioneaza si din trei miscari ajunge la usa. Lichtwerk. O usoara adiere in fiarele indoite ii prevesteste un gand rau si genunchii se indoaie usor sub greutatea proprie. Intra si o vede cu foaia de versuri in fata, cantand pierduta ceva fara sens. Se indreapta cu un zambet sincer inspre ea si deschide larg bratele, contemplandu-i frumusetea anormala. Sleepy Storm. Afara fulgerele brazdeaza orizontul, intr-un amurg rosu inchis completat de starvurile de jos. El sta cu bratele deschise, iar ea fredoneaza in continuare in lumea ei. Licarirea ii revine in ochi, incordeaza pentru scurt timp mana si striveste postamentul cu tot cu foaia de versuri de pe el, dupa care se linisteste brusc. In ochii ei aceeasi lumina obscura, acelasi freamat sterp in glas si acelasi cantec care nu spune nimic. E totul in mintea ta atunci cand nu vezi si in ochi, isi spuse catre sine insusi si intoarse spatele. Si pleca. Nachtflug. Curand, noaptea acoperi totul. Din tot ceea ce a fost, doar negru e acum.

10 Răspunsuri to “Gand”

  1. Hubba Bubba Says:

    Aiiiii soooora? Si cati ani are? Scuze, nu-i asta tot ce-am inteles d’aci, da’ m-ai pierdut undeva pe la jumate:-s

  2. d3vilbabe Says:

    adica ai inteles ca are sore si inca vreo 2 fraze..nu?:))

  3. Hubba Bubba Says:

    Adica, in blonzenia mea, m-am impiedicat undeva pe la jumatate si m-am dat batuta. Ce sa faci, nu toti ne-am nascut genii:-„

  4. d3vilbabe Says:

    partea misto e ca nu tre’ sa fii geniu ca sa incepi sa privesti un text putin mai in profunzime. sau macar superficial, aka sa poti sa tii firul povestirii :-s . iar afirmatiile astea gen „m-ai pierdut la jumatate” nu poa’ decat sa-i taie dorinta de a scrie. el pentru ce s-a chinuit sa gandeasca asta? asa ca mai bine te abtineai . mno, da’ cine-s eu sa ma apuc sa critic cititorii lui?:)

  5. kOoDoO Says:

    unul din ei

  6. d3vilbabe Says:

    si tu ai inteles ideea:))

  7. Hubba Bubba Says:

    Scumpo, imi pare rau ca sunt responsabila ca isi pierde Koodoo interesul dar nu pot nici sa ma prefac si sa zic „vai, Koodoo, ce articol mirific ai scris, n-am inteles nimic din el, dar e fenomenal”…
    Cred ca esti ironica degeaba cu mine, pur si simplu sunt o persoana atat de simpla si de blondutza incat uite, nah, nu reusesc sa privesc unele texte in profunzimea lor…
    Koodoo are, precum majoritatea dintre noi, articole bune, articole mai slabe, articole mai-nu-stiu-cum…crezi ca eu ma astept ca la fiecare articol sa stea 100% din oamenii care intra si sa mi-l citeasca,cap-coada, indiferent de ce aberez eu?
    Pai poate pentru mine Iliada si Odiseea nu sunt usor de citit sau nu imi starnesc nu-stiu-ce-interes, asta insa nu inseamna ca nu sunt niste capodopere sau ca il consider idiot pe Homer pentru ca le-a scris.

  8. kOoDoO Says:

    Gata fetelor, nu e nevoie sa va stresati prea tare acum din cauza mea/sa va impuneti punctul de vedere. Vedeti? Asta e tocmai unul din motivele pentru care nu vreau sa mai scriu absolut nimic. Fiindca intotdeauna cine citeste comenteaza pe langa. Normal ca veti intelege din ceea ce am scris absolut ce vreti voi si in nici un mod nu veti vedea lucrurile asa cum le vad eu, asa cum nici eu nu le vad cum puteti voi. Asta speram sa obtin de la voi, cum vedeti voi lucrurile. Am obtinut cu totul altceva. CA DE OBICEI.

  9. d3vilbabe Says:

    Scumpa, nu-s ironica, doar subliniez o trasatura de caracter trista rau. Prefer termenul de realista.
    n-ai cum koodoo, pierzi lumea pe drum.
    Er weiß – sie macht
    es heute Nacht
    und dann soll sie
    Kapitän des Nachtflugs sein
    sie allein …


Lasă un răspuns

