Cum?

Noiembrie 4, 2009

Ba! Daca tot ai facut efortul herculian de a-ti toci chelea pe dejt cand ai dat click sa intri aici, atunci mai fa unul ahilian sa cetesti ce am de gand sa scriu aici pentru tine si la care inca nu m-am gandit. Dar bag de seama ca ai mei colegi se lenevesc sa-si solicite putin materia cenusie ca sa scrie ceva p-aci, conform opiniei lor sunt interesanti daca se lasa asteptati. La fel ca femeile care se simt interesante cand is inabordabile. Nu stii ca de fapt ea vrea sa o ari, fiindca are ogorul numa’ buruieni si coada-vacii, dar exact ca si in agricultura, ca sa obtii subventia de la stat tre’ sa treci prin o gramada de cacaturi (gen acte) pana ai scopul atins. Si indefinit ai sa ajungi la concluzia ca ai dat mai multi bani pe acte decat cat valoarea subventiei (a.k.a. te-ai chinuit mult pentru nimic sau ceva insipid), ceea ce nu corespunde criteriilor oricui, dar multora le place sa incerce, sa dea cu batul in balta ca sa vada daca apa mai fleoscaie sau ramane batu-n ea. Problema e atunci cand dai de broaste.
Revenind la multitudinea de caractere posibile, cred ca sunt atat de multe fiindca probabil exista asa de multi oameni. Stiu, niciunuia din voi nu i-a trecut prin creier sa declare asta asa ca am sa va iert ignoranta cand veti spune ironic ca nu v-am zis nimic nou. Si cam asta e in neregula cu foarte multe personaje din ziua de azi. Spun ceva, fie pe blog fie in fata, care nu e absolut deloc nou sau inedit si au impresia ca au deslusit cel mai mare mister al galaxiei atunci cand iti spun ceva absolut evident. Gen, o femeie imi spune :
– Eu nu sunt ca tine!!!
– Normal, in pula mea, eu ma pis din picioare si nu ma pot mulge.
– Nu, nu la asta ma refeream.
– A, pai trebuia sa precizezi la ce te referi.
– Ma refeream in gandire.
– Da, pai eu vreau sa ma gandesc la o femeie cand fac sex spre deosebire de tine, normal ca gandim diferit.
– Of. Uite mie imi place sa merg la shopping si tie nu! Vezi, suntem total diferiti.
– Of. uite mie imi place sa respir si tie la fel. Suntem total asemenea.
– Nu, nu intelegi ce vreau sa-ti spun, era vorba de gandire, de stil de viata, de faptul ca nu suntem la fel.
– Da draga, se numeste diversitate. E baza existentei noastre ca indivizi, tu ai vrea sa ti-o tragi cu un barbat care arata exact ca tine? Nu. Ai vrea sa mergi pe strada si sa nu-ti recunosti prietenii ca toti arata la fel? Nu. In al doilea rand tu vorbesti despre hobby-uri si obiceiuri, care iarasi din nou inca o data fac parte din diversitate, nu mi se pare normal ca daca tie iti place sa faci colectie de elementi de calorifer sa cauti pe cineva care sa aiba acelasi hobby si sa faci o lista de posibili conform listei tale interminabile de calitati si hobby-uri ce-ti plac la cineva. Poate da Dumnezeu sa gasesti pe cineva ce are ca hobby colectionarea de tuburi si in felul asta veti realiza un sistem de incalzire de colectie. Concepeti si un copchil cu hobby-ul colectionare de centrale termice si intrati in afaceri. Poftim, solutia ideala pentru o viata fericita. S-a ofticat pe mine. Nu mai vorbeste cum facea inainte. Nu pot decat sa ma bucur. Am mai sortat-o pe una.
Alta, iesit in oras de cateva ori.
– Vii la mine la o cafea?
– Da, sigur, esti singura?
– Da, ai mei sunt plecati, de ce?
– Intrebam sa stiu daca sa aduc niste chestii in plus.
– Ce chestii?
– Lanturi, catuse si biciuri. Ce pula rigului sa aduc, prezervative si 3 in 1.
– Numai la sex ti-e gandul, nu te credeam asa deloc. Mi-am schimbat parerea despre tine, sa stii.
– Am luat la cunostinta. In noua ta parere despre mine, mai este valabila invitatia la cafea?
– Nu!
S-a ofticat pe mine. Nu mai vorbeste cum facea inainte. Nu pot decat sa ma bucur. Am mai sortat-o pe una.
Alta, filozoafa.
– Nu inteleg de ce sunt atatea masini pe strada. Nu mai poti nici respira de cate masini sunt. Nici sa treci strada.
– Pai erau prea multi oameni cu permis si li s-a dat masini din oficiu ca sa nu faca permisul panze de paianjen pe el. Poate ar trebui sa intrebi puiul cum si de ce a trecut strada, poate o sa iti ofere un raspuns satisfacator logicii tale imbatabile.
– Ha-ha, ce amuzant esti. Eu vorbeam serios.
– Si eu, ma duc la Plus sa iau un pui?
– NU! Ca ala n-are cap.
– Nu prea vad importanta acestui lucru, oricum ai vorbi singura cu el si oricum in mintea ta ti-ai dezvoltat ideile astfel incat tu sa crezi ca mereu ai dreptate si chiar daca nu ai tot cum crezi tu sa faci, deci nu vad rostul sa fac cel mai mic efort ca sa intru in detaliile numarului de masini.
– Nu intelegi.
– Mda. Vezi daca-ti da dreptate puiul.
S-a ofticat pe mine.
Alta, avea fata dreapta. Putea musca un perete. Ajunge atat. S-a ofticat pe mine.
Ma intreb (si eu, ca filozoafa) ce vroiam sa scriu prin asta. Probabil ca nimic. Sigur, de fapt. Da’ vad ca e un fel de moda sa scrii nimic si sa citeasca toata lumea si sa li se para interesant, culmea.
De-ai fi tu salcie la mal, m-as ineca voit. Concluziile unora sunt atat de stupide, incat fac intrebarile sa sune inteligente. Nu inseamna ca si sunt. E ca si cum ai scrie o carte care sa te invete sa citesti. Nu te-ai prins, nu? Mai citeste o data.
„Cum v-ati simtit atunci cand v-a violat?”
„Ah, eram pe un nor albastru, la apusul soarelui. Ingerii cantau deasupra mea la harpa, sf. Petru ii acompania cu cheile Raiului, Dumnezeu privea zambitor, simtindu-ma protejata. Violatorul imi zambea cand si-o indesa in mine, a fost cel mai sincer zambet care l-am vazut vreodata la un om”.
„Cum v-ati simtit cand ati bagat cutitul in fratele dvs. si l-ati omorat?”
„Extraordinar. Recomand tuturor cutitele Jinsu Stainless Steel.”
De asta nu ma uit la TV.
Si ca sa va mai treaca putin amarul provocat, dati un click aici. Daca aveti noroc, va transpune in alta lume.

5 Răspunsuri to “Cum?”

  1. d3vilbabe Says:

    hai sa luam la puricat ca-i rost de plictiseala si chef de contrazicere:
    problema 1: tu de ce te simti atras de inabordabile si nu de alea care pica una-doua si si-o trag pe capace de bere? toti ati vrea femei care sa va pice imediat da’ nici unu’ n-ati construi o relatie cu una de genul asta. asa si noi, cititorii, cu autorii. calitatea si nu cantitatea conteaza. mai bine sa stea sa coaca mai mult si sa le iasa ceva bun decat sa scoata baliverne. in ambele cazuri secretul e sa nu te lasi asteptat prea mult.
    problema 2: ceva „absolut evident” pentru tine s-ar putea sa fie o mare nebuloasa pentru altii. ca de exemplu, de ce cerceii lungi nu merg cu colier si rujul rosu nu merge cu eye-liner. intelegi unde bat?
    problema 3: (aici, tre’ sa recunosc ca sufar de mania persecutiei si desi n-am vrut m-am simtit vizata, da’ hai, totusi, sa privim obiectiv): si omul difera de cocos si d-aia nu pot manca din acelasi staul. pricepusi? degeaba te agati de suprafata daca baza difera total pen’ ca nu iese decat o mare branza. iar daca discrepantele astea sunt enorme si singurul punct comun e respiratul, atunci, cu siguranta, fiecare tre’ sa respire in alt colt de lume. la inceput sunt simpatice contradictiile dar mai apoi devin frustrante si nu e satisfacut nici unul. incearca, daca nu ma crezi, si o sa discutam la final🙂
    problema 3: uneori, o invitatie la cafea e o pura invitatie la cafea. alteori, femelele prefera un dans de imperechere inainte, facut cat mai gratios si cu miscari cat mai largi. nu e vina noastra, e vina naturii.
    problema 4: omenirea a evoluat pentru ca omul si-a pus intrebari. a incerca sa tai creanga unui om care isi pune intrebari, fie ele si banale, nu te face pe tine decat ignorant si inchistat.
    problema 5 : si Einstein era retardat si „Carpe diem” e, pana la urma, o chestie spusa, probabil, la o betie, in timp ce Horatiu incerca sa-si convinga vreun amic de pahar sa-si insele nevasta.Multe banalitati, scrise, au devenit faimoase peste vreme. Pentru x, tot ceea ce ai scris tu pana acum, pot parea doar bull-shit, la fel cum ai tu impresia despre y. Depinde doar de perspectiva prin care privesti lucrurile.
    problema 6: „E ca si cum ai scrie o carte care sa te invete sa citesti. Nu te-ai prins, nu? Mai citeste o data.” . Uneori, ma intreb spre ce target de cititori tinzi tu sau ce fel de cititori crezi ca ai… Iar pe tine, care scrii pentru genul asta de oameni, ce te face sa fii? Retoric, nu astept raspuns. Nu te-ai prins?:)

  2. kOoDoO Says:

    „Marile spirite s-au confruntat intotdeauna cu opozitie violenta din partea mintilor mediocre”. Retardatul.

  3. d3vilbabe Says:

    2 zile si doar atat ai reusit sa scoti pentru a-ti sustine ideile pe care le-ai afirmat mai devreme..?
    p.s. „pozitie violenta” face referire la „hai sa radem de asta ca uite ce face”😉

  4. kOoDoO Says:

    Dar nu trebuie sa imi sustin ideile, tocmai ce le-am scris aici. Nu vad de ce as fi nevoit sa dau explicatii cuiva asupra unor chestii evidente care, este plauzibil, nu le-am scos si mai bine in evidenta asa ca nu am sa o fac. Apreciez faptul ca ma citesti in continuare, dar prin metoda gigi contra all the time caracteristica tie stii prea bine ca n-ai avut prea mare succes in cazul meu si nici nu o sa ai. Maximul gest produs de gandirea asta e un zambet scurt in coltul gurii si expresia „total previzibil” in cap. O discutie nu trebuie sa fie intotdeauna in contradictoriu ca sa fie interesanta.
    Si oricum ce-ti pasa tie de o persoana „fara personalitate proprie”?

  5. d3vilbabe Says:

    pfff… poti, face, o secunda, abstractie de cine sunt? Sa presupunem ca sunt Gigel, un oarecare internaut care a venit aci din pura intamplare,a citit si nu e de acord cu ce ai spus mai sus. Asa ca aduc 2 argumente. Ca un om convins de ce-ai scris, ar trebui sa vii sa iti sustii punctul de vedere, in continuare. Simplu. Altfel, Gigel s-ar putea sa creada ca ai afirmat ce-ai afirmat doar de dragul de a spune ceva si a nu tacea. Nu?
    -de ce nu te-as citi in continuare..? citesc ideile, nu omul.
    -nu-s gigi contra, doar ca am un alt punct de vedere, diferit de-al tau. N-o fac de dragul de a te contrazice, cand am fost de acord cu ce-ai spus am tacut sau am aprobat.
    – pe internet, pe marginea unui text scris, nu sunt Oana, persoana, ci d3v, cititorul. Asa ca ce e atat de previzibil?
    – cand ai sa prezinti o idee in care sa fim pe aceeasi lungime de unda, iti promit ca o sa purtam o discutie si pe tema asta. Da’ cum ma indoiesc, sincer, pen’ ca in afara de a respira si doua maini n-avem nimic in comun, presimt ca n-o sa se intample prea curand.
    -ma faci sa ma repet, nu-mi pasa de persoana, imi pasa de text, in sine. Stiu ca pare imposibil, da’ eu chiar reusesc sa fiu obiectiva.


Lasă un răspuns

